יום שלישי, 21 בינואר 2014

חיפוש פטנטים חינם באופן עצמאי או באמצעות עורך פטנטים:

חיפוש פטנטים חינם באופן עצמאי או באמצעות עורך פטנטים:


חברת אבטיפוס
חיפוש הפטנטים נועד להפחית את רמת אי הודאות ולחפש מה קיים בתחום ההמצאה, בכל מקרה תוצאות החיפוש שמידענים ועורכי פטנטים מבצעים ברחבי העולם אינם יכולים להעיד על כך שההמצאה אינה קיימת אלא שלא נמצאה במסגרת תקציב החיפוש. ניתן לחפש פטנטים באופן עצמאי או באמצעות עורך פטנטים או מידען.
הפטנטים הנמצאים במאגרי הפטנטים השונים בעולם בתהליכי רישום (pending) הנם חסויים לפחות בשנה הראשונה (בהתאם לנהלים באותה מדינה), מידע חסוי זה מעניק זמן לממציא לקדם את המצאתו עד שתתפרסם. קיימים מאגרים רבים בעולם ולא כולם ממוחשבים וישנה בעיית נגישות למאגרים מסוימים, ככול שתקציב החיפוש גבוה יותר כך ניתן לבצע חיפוש מעמיק יותר ולדלות מידע נוסף.

הפטנטים יכולים להופיע בסיווגים שונים ובמילות חיפוש שונות דבר המקשה על המחפש מאחר וייתכן כי ההמצאה קיימת במילת חיפוש שונה שלא נסרקה בעת ביצוע החיפוש. כיום ברוב התחומים בעת ביצוע חיפוש קיימים פטנטים בתחום ההמצאה החדשה אך אין זה אומר שלא ניתן לקבל פטנטאם קיים פטנט בתחום: רבים מהמוצרים הנמכרים היום בעולם הם בעלי פטנט ממוקד למרות שבתחומם קיימים פטנטים נוספים.

עורכי פטנטים בתהליך הבחינה לרישום פטנט דנים מול בוחני הפטנטים על היקף הגנת הפטנט, ברוב הפטנטים המתקבלים היום ניתן לראות רשימת פטנטים קודמים שלמרות שהם כבר ידועים בוחני הפטנטים מעניקים פטנט, במקרים רבים בוחני הפטנטים מעבירים לעורכי הפטנטים פרסומים שעורכי הפטנטים לא ראו אותם קודם לכן, אך תפקידו של עורך הפטנטים להשיב במענה לדו"ח הבחינה ולנסח את הבקשה בכדי להתגבר על השגותיו של בוחן הפטנטים.

הסכם סודיות בטרם חיפוש פטנטים:

בטרם ביצוע החיפוש אנו חותמים על הסכם סודיות, חשוב שהממציא יחתום על הסכם סודיות לפני שיציג את ההמצאה/רעיון, כדאי לוודא שזהו גוף אמין בעל שם ומוניטין שניתן לסמוך עליו ויכבד את הסכם הסודיות שנחתם. כדאי לבדוק את הניסיון והיכולות של הגוף שמציגים לו את הרעיון, על מנת לא להחמיץ הזדמנות עסקית בעלת רעיון טוב. חשוב לוודא שאותו גוף יהיה בעל היכולות להתקדם לשלבים הבאים לאחר החיפוש, על מנת שניתן יהיה ליישם את ההמצאה והפטנט על הצד הטוב ביותר.

מסלולי החיפוש:

אנו מבצעים חיפושים במסלולים שונים בהתאם לתקציב ומטרת הממציא:

1. חיפוש מקדמי: 
החיפוש המקדמי הינו חיפוש קצר ולא ממצה ואין להסתמך על תוצאותיו בהמשך תהליך קידום הרעיון וההמצאה.

2. חיפוש ראשוני:
 חיפוש המתבצע באמצעות מידען/ית כאשר מתבצעת סריקה ראשונית במאגר פטנטים, הממציא מקבל את הפרטים של הפטנטים שנמצאו בתחום על מנת שיוכל לשקול אם להמשיך ולהתקדם עם ההמצאה. התשלום הנו מראש ומקנה לממציא מידע ראשוני על פטנטים הנמצאים בתחום המצאתו.

3. חיפוש מקיף:
 חיפוש מקצועי המתבצע על ידי עורך פטנטים במספר מאגרים ראשיים בעולם, בסיום החיפוש הממציא מקבל חוות דעת מתומצתת של עורך הפטנטים ואת תוצאות הסריקה לשיקולו. התשלום הנו מראש ומקנה לממציא מידע מקיף על פטנטים הנמצאים בתחום וחוות דעת של עורך פטנטים מוסמך.

4. חיפוש מעמיק: 
חיפוש מקצועי המתבצע על ידי עורך פטנטים במספר מאגרים ראשיים בעולם, בסיום החיפוש הממציא מקבל חוות דעת מתומצתת של עורך הפטנטים ואת תוצאות הסריקה לשיקולו.

התשלום הנו מראש ומקנה לממציא מידע מעמיק על פטנטים הנמצאים בתחום וחוות דעת של עורך פטנטים מוסמך.

להזמנת חיפוש וחתימה על הסכם סודיות אנא לחץ כאן או טלפן 03-9721187.

מאמרים בנושא חיפוש פטנטים:

מנועי חיפוש לפטנטים:

DelphionA commercial web site. Including Derwent and Inpadoc. Recommended.
FreePatentsFree search and patent documents from US, Europe, and Japan (soon)
espacenetThe European patent search engine. Free.
USPTOThe American patent search engine. Free.
(PAIR)Status of patents and application for patents at the USPTO
(Forms)Forms for filing application for patents, provisional applications, etc.
(Fees)Fee Schedule
STNIncluding Derwent and Inpadoc. Commercial
CIPOCanadian Patent Database. Free
WIPOThe Patent Database of WIPO (only PCT applications). Free
IPCInternational Patent Classifications
SearchSearch form
Pat2PDFPDF files of US patents and applications. Free
GoogleAs usual, simple and efficient. Free


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה